De VOGE DS900X is een premium adventuremotor, ontworpen voor rijders die veelzijdigheid, prestaties en comfort zoeken. Met zijn krachtige 895 cm³ tweecilindermotor en geavanceerde technologie onderscheidt hij zich zowel op de weg als offroad.
Met 94 pk en 95 Nm koppel biedt de DS900X een soepele acceleratie en een krachtige maar gecontroleerde rijervaring. Of je nu vertrekt voor lange tochten of dynamisch rijdt in veeleisende omstandigheden, deze motor past zich aan elke situatie aan.
Uitgerust met een Bosch geavanceerde 6-assige IMU tilt de DS900X de veiligheid naar een hoger niveau. Dankzij realtime-informatie over de positie en dynamiek van de motorfiets kon VOGE de DS900X voorzien van Cornering ABS, waardoor het blokkeren van de wielen wordt voorkomen, zelfs bij remmen in bochten wanneer de motor helt ligt.
Deze vooruitgang wordt aangevuld met het tractiecontrolesysteem (TCS), dodehoekradar en het noodremsignaleringssysteem, waardoor de DS900X een van de technologisch meest geavanceerde motorfiets op het gebied van veiligheid is.
Dragspelsinnehåll
| Type | Tweecilinder met 270° krukas en balansas, dubbele bovenliggende nokkenassen (DOHC) en vier kleppen per cilinder |
| Koeling | Vloeistofkoeling met oliekoeler |
| Smering | Halfdroog carter met dubbele oliepomp |
| Brandstofsysteem | Elektronische injectie van BOSCH |
| Boring x slag (mm) | 86 × 77 |
| Cilinderinhoud (cc) | 895 |
| Compressieverhouding | 11,5:1 |
| Maximaal vermogen (pk / rpm) | 95 / 8.250 |
| Maximaal koppel (Nm / t/min) | 95 / 8.250 |
| Koppeling | Meerplaatskoppeling in oliebad met antiterugslag-systeem |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| CO₂-uitstoot (g/km) | 99 |
| Gehomologeerd verbruik (l/100 km) | 4,9 |
| Frame | Gesloten perimeterframe van stalen buizen met afneembaar subframe achteraan |
| Voorvering | Kayaba upside-down voorvork van 43 mm, instelbaar in veervoorspanning, uitgaande demping en ingaande demping |
| Veerweg voor | 198 mm |
| Achtervering | Monoshock instelbaar in uitgaande demping en veervoorspanning, met afstandsbediening |
| Veerweg achter | 198 mm |
| Stuurdemper | Ja |
| Voorband | Tubeless Pirelli Scorpion Trail II – 90/90-21 |
| Achterband | Tubeless Pirelli Scorpion Trail II – 150/70R17 |
| Voorrem | Brembo-systeem met dubbele schijf van 305 mm, remklauwen met dubbele zuiger en radiale hoofdremcilinder |
| Achterrem | Brembo-systeem met schijf van 265 mm en enkzuigerremklauw |
| ABS | Tweekanaals ABS, uitschakelbaar op beide wielen |
| Lengte (mm) : | 2.325 |
| Breedte (mm) : | 940 |
| Hoogte (mm) : | 1.420 |
| Wielbasis (mm) : | 1.580 |
| Gehomologeerd gewicht zonder vloeistoffen (kg) : | 220 |
| Zithoogte (mm) : | 825 |
| Minimale bodemvrijheid (mm) : | 190 |
| Tankinhoud (l) : | 17 |
| 7″ TFT-scherm: | Ja |
| Connectiviteit: | Ja |
| Smartphone-mirroring: | Ja |
| 3 jaar gratis toegang tot Carbit Ride: | Ja |
| Versnellingsindicator: | Ja |
| Bandenspanning (TPMS): | Ja |
| Buitentemperatuur: | Ja |
| Verbruik: | Ja |
| Spanning: | Ja |
| 4 rijmodi: | Ja |
| Uitschakelbare tractiecontrole (TCS): | Ja |
| Bochten-ABS (« Cornering ABS »): | Ja |
| Cruisecontrol (CCS): | Ja |
| Dodehoekradar voor obstakeldetectie: | Ja |
| Keyless startsysteem: | Ja |
| Snelschakelaar up & down (QSS): | Ja |
| Noodremsignaal (ESS): | Ja |
| Volledige LED-verlichting: | Ja |
| Mistlampen: | Ja |
| Gespaakte tubeless velgen: | Ja |
| Verwarmde handvatten: | Ja |
| Verwarmd bestuurderszadel: | Ja |
| Verstelbaar windscherm: | Ja |
| Handkappen: | Ja |
| Carterbescherming: | Ja |
| USB- en 12V-aansluiting: | Ja |
| HD-frontcamera: | Ja |
| Middenstandaard: | Ja |
| Valbeugels: | Ja |
| Bagagedrager: | Ja |